تصاویر فوقلاده زیبا و گرافیکی از تختجمشید پارسه

به قلم :   parse        26 / 2 / 1392   

شاید قبلاً هم این تصاویر را دیده باشید . این عکس ها علاوه بر اینکه نشانی از شکوه کاخ پارسه (تخت جمشید) دارند نشانگر توانمندی های خوب کشورمان در این زمینه است. متأسفانه سایتی که این عکس ها در آن قرار داشته اند دیگر بالا نمی آید . چه اتفاقی افتاده است خدا می داند !!

« تصاویر زیبا از پارسه ( تخته جمشید )»


« جاوید ایران و ایرانی جاویدان کوروش بزرگ »

بن مایع (منبع):www.7poa.com


برچسب‌ها پارسه: تصاویر, پارسه, تخت جمشید, بازسازی شده ی, کاخ, پارسه, ایران من,
در ادامه جستار

سخنان ارزشمند کوروش بزرگ

به قلم :   parse        26 / 2 / 1392   

                                   گفته هایی از کوروش بزرگ

« گفته هایی ارزشمند ارزشمندتر از آن محتوای و درون مایع این گفته ها است

که بسیار نیک و پسندیده است. این گفته ها با ذکر منبع آن بییان شده است »

اندیشه نیک            گفتار نیک             کردار نیک 

                                                                         

 

***

منم کوروش پادشاه هخامنشی
 

منبع بن مایع : «www.7poa.com »


برچسب‌ها پارسه: سخنان, ارزشمند, کوروش, بزرگ, پارسه, تختجمشید, ایران من, ,
در ادامه جستار

نبرد کبوجیه پادشاه هخامنشی با فرعون مصر

به قلم :   parse        25 / 2 / 1392   

نبرد ایران و مصر

نبرد ایران و مصر

گروهی باور دارند که این مصر بود که با درگذشت کوروش بزرگ، به تصور اینکه مانند دیگر امپراتوری‌ها پس از مرگ شاه بزرگ، ضعف، جانشین قدرت میشود، به دست اندازی در قلمروی ایران پرداخت. ولی آمازیس فرعون مصر در همین زمان درگذشت و پسرش پسامتیک به جنگ با ایران پرداخت.


شاهنشاه کمبوجیه در این هنگام وارد یهودیه شد و هزاران یهودی به ارتش او پیوستند. جنگ بزرگ در سال ۳۰ از پادشاهی کوروش انجام گرفته و مصریان شکست سختی یافتند. کمبوجیه از صحرای سینا عبور کرده و به جلگه نیل رسید. در آنجا پیکی به فرعون فرستاد و از او خواست که به جای جنگ، صلح کرده و مصر همپیمان ایران گردد. ولی فرعون پیک‌های ایرانی را کشت. پس سپاهیان شاه ایران ممفیس پایتخت بزرگ مصر را محاصره کرده و پس از زد و خورد فراوان، سرانجام شهر سرنگون و فرعون دستگیر شد. کمبوجیه بنا بر گفته هرودوت تصمیم گرفت تا شمه‌ای از  کارهای پدرش را انجام دهد.

منبع بن مایع : « پارسیان دژ _ http://parsiandej.ir»


برچسب‌ها پارسه: نبرد, کمبوجیه, پادشاه, هخامنشی, فرعون, مصر, تصویر, پارسه, تخت جمشید, سرباز, پارسه, نگهبان, پارس, ایران من, پارسیان, دژhttp://parsiandej, ir,

شکست ابدلله پاشا در جنگ با نادر شاه ایران

به قلم :   parse        24 / 2 / 1392   

*رفتن نادر بار سوم به جنگ رومیان و کشتن ابدالله پاشا*

چون پاشایان روم پس از شنیدن خبر سرکشی محمد خان بلوچ و رفتن نادر به سرکوبی او سرکشی آغازیده
بودند ، نادر پس از پایان کار محمد خان جنگ با آنان را آهنگیده از شیراز به اردبیل و مغانات رفت .
همین که لشکریان نادر به شیروان روان شدند ، سرخاب خان لکزي فرمانرواي آنجا به سوي غازي و قموق
که آخرین شهرهاي داغستان بود فرار کرد . قلعه شماخی بی رنج و کوشش گشوده شد .
پس از چند روز لشکر نادر رو به غازي و قموق آورد . سرخاب خان از لشکر نادر سخت هراسیده در آنجا
ماندن نیارست و از بیراهه و بیابان گریخت . از وي ابزار و کاچال فراوان به جاي ماند که همه بهره لشکر
پیروز نادر گردید .
پس از غارت و سوختن قموق لشکر نادر از راه البرز کوه برگشته قبله را فرودگاه خود ساختند . از آنجا
رهسپار گنجه گشته نزدیک کلیسا کندي خیمه و خرگاه برپا ساختند . سپس آهنگ گرفتن گنجه نمودند .
دلیران به گرداگرد قلعه روي آورده از یکسو نقب زنان به سوراخ کردن حصار و از یکسو منجنیق اندازان با
پرتاب گلوله به خراب کردن دیوارها پرداختند ؛ سقف خانه ها از گلوله هاي توپ از هم می پاشید ،
دیوارهاي قلعه با باروت به هوا می پرید . مردم گنجه همه سرگردان و در کار خود فرومانده بودند . ناگاه
خبر رسید که عبدالله پاشاي کوپریلی زاده با لشکري فراوان از سوي وان پیش آمده قارص را لشکرگاه خود
ساخته است . نادر فوجی را مأمور پایان دادن به کار گنجه گردانیده ، خود روز سیزدهم ذي حجه 1147 به
سوي قارص روي آورده و آنجا را لشکرگاه ساخت . پیش تازان لشکر نادر تا مرز ارزنه الروم تاختند .
چون سرلشکر ( عبدالله پاشا ) سر از دز بیرون نمی آورد و در دز نشینی پافشاري می نمود نادر با لشکر خود
به سوي ایروان رفت .
سرلشکر که از حال سرلشکر پیشین تجربه نیاموخته بود به دنبال لشکر نادر رهسپار گردید . جاسوسان خبر
دنبال گیري سرلشکر را به نادر رسانیدند . نادر در چهار فرسخی ایروان در جایی که کنون مراد تپه نامیده
می شود استوار نشست .
بامدادان سرلشکر با سپاهیان خود آهنگ ایروان کرد که در قلعه نشسته به خودداري پردازد . نادر آهنگ او
را دریافت و به هنگام کوچ سر راه بر او گرفته آماده کارزار گردید . تا سه ساعت جنگ از دو سو به
سختی دنبال می شد . سرانجام عبدالله پاشا با گروهی از همراهانش کشته شد و بازمانده سپاه پا به فرار
گذاشتند . نادر دسته اي از یلان را به دنبالشان فرستاد بسیاري از آنان را در گذرگاه آب گرفتار و کشتار
کردند . پاشایان گنجه و تفلیس که چنین دیدند خواستار سازش گردیده درهاي قلعه را به روي سپاهیان

نادر گشوده همگی فرمان بردار شدند . پاشاي ایروان هم که به قلعه داري کوشیده بود فرمان بردار شد ،
نادر از گناه او درگذشت و اسیران رومی آزاد شدند .
سپاهیان نادر تا کنار رود ارپه چاي پیش رفته آن شهرها را دوباره از ایران گردانیدند . نادر فرمان داد به
کشت و کار بیشتر کوشند و جوي ها روان سازند و ویرانی ها آباد گردانند .
در نهم رمضان لشکریان نادر جلگه 9 مغان و النگ را که جاي دلکشی بود نشیمنگاه خود گردانیدند.

«زنده باد ایران و ایرانی جاوید کوروش بزرگ »

www.ParsBook.org


برچسب‌ها پارسه: شکست, ابدلله, پاشا, در جنگ, نادر شاه, رومیان, پیروزی, نادر, پارسه, تخت جمشید, ایران من,

* یاس *

به قلم :   parse        23 / 2 / 1392   

« یاس سرباز وطن »

« یاس شخصیتی بسیار بزرگ در دنیای رپ ایرانی شاید تا به حال کنج کاو شده باشین که واقعا یاس کیه و چه جور شخصیتی داره یاس فردی آزاده و عاشق ایران کسی که همیشه و هر وقت اتفاق خوب یا بدی در ایران رخ میده با تمام وجودش می خونه به افتخار ایران و ایرانی »  

  * یاس *

اطلاعات هنرمند : نام اصلی : یاسر بختیاری

 نام مستعار : یاس

 زادروز : 30 خرداد 1361 در تهران

 کشور : ایران

 مدت کار : 1382 تا اکنون

 وب گاه :

www.YAStunes.com // www.YASfans.com

 * یاس یک مسلمان است *

« سالهای نخست »

یاس زمانی که ۱۶ ساله بود ابتدا با گوش دادن به موسیقی رپ کار خود را آغاز کرد و این زمانی بود که پدرش از سفرهای تجاری‌اش از آلمان برگشت و برای او آخرین سی دی توپاک را آورد. یاس که از ۱۸ سالگی به دنبال مرگ پدرش مجبور به پذیرش مسئولیت خانواده خود شد، با بدهی‌هایی که پدرش برجا گذاشته بود با مشکلات اقتصادی مواجه شد، در نتیجه تحصیلات دانشگاهی را ترک و شروع به کار کرد. در همین دوره یاس شروع به نوشتن شعرهایی کرد که بعداً آنها را به موسیقی تبدیل کرد. پس از زلزله بم در ایران، یاس ترانه‌ای تحت عنوان «بَم» را خواند و منتشر کرد که آغاز حرفه خوانندگی او محسوب می‌شود.

وی در مورد درخواست برای مجوز از دولت ایران و ناکام ماندن برخی از ترانه‌هایش این چنین گفت:

من در ترانه‌هایم نفرین نمی‌کنم و در راستای تایید مسائلی مانند سکس و تخلفات چیزی نمی‌خوانم. من می‌خواهم با افتخار در جلوی خانواده‌ام ترانه‌هایم را اجرا کنم. ترانه من معمولاً با گله و شکایات از جامعه آغاز می‌شود. اما پایان آن همیشه امید است. اهمیت این کار، الهام بخشیدن به نسل جدید است تا از بهترین قوه پتانسیل و نهفتهٔ خود بهره بگیرند. ما به این نیاز داریم.

« مبارزه با انتشار فیلم های جنسی در ایران »

به دنبال رسوایی انتشار فیلم‌های جنسی ایرانی در سال ۱۳۸۵، یاس ترانه «سی دی را بشکن» را به همراه آمین منتشر کرد که درباره یک هنرپیشهٔ زن ایرانی بود که قربانی انتشار فیلمی خصوصی شده بود. در آوازهای یاس، افرادی مورد انتقاد قرار گرفتند که در پخش کردن این فیلم دخیل بودند و یاس از آنها می‌خواست که این کار شرم‌آور را متوقف کنند. این ترانه به گوش میلیونها ایرانی رسید.

در ادامه تصاویری از یاس

بن مایع (منبع) : اینترنت

 

 

 


برچسب‌ها پارسه: یاس, هنرمند, خواننده, رپ ایران, سرباز وطن, یاسر بختیاری,
در ادامه جستار

سیمرغ پرنده ای افسانه ای ایرانی

به قلم :   parse        23 / 2 / 1392   

 

سیمرغ نام یکی از چهره‌های اسطوره ای-افسانه‌ ای ایرانی است. او نقش مهمی در داستان های شاهنامه دارد. کنامش کوه اسطوره‌ ای قاف است. دانا و خردمند است و به رازهای نهان آگاهی دارد. زال را می پرورد و همواره او را زیر بال خویش پشتیبانی می‌کند و به رستم در نبرد با اسفندیار رویین تن یاری می‌رساند. جز در شاهنامه دیگر شاعران پارسیگوی نیز سیمرغ را چهره ی داستان خود قرار داده‌اند.
نشان سیمرغ در دوره ایران ساسانی، بر بسیاری از جاها نقش بسته و شاید نشان رسمی امپراتوری ایران بوده باشد. نگاره های کشف شده بر بخش غربی دیوار افراسیاب، در شهر سمرقند، شاه یا شاهزاده ای را نمایش می دهند که نشان سیمرغ، همانند جامه خسرو پرویز بر دیوار طاق بستان، روی جامه اش نقش بسته. پژوهشگر نگاره های دیوار افراسیاب بر این باور است که این نگاره، پیکر یزدگرد سوم آخرین شاه ساسانی را نشان می دهد، چون بیش از یکصد پیکره بر روی دیوار افراسیاب وجود دارند، اما فقط یک نفر جامه اش به نشان سیمرغ آراسته شده. جامه ای دیگر از ابریشم، از دوران ساسانی، در موزه سرنوچی پاریس به نمایش گذاشته شده که همان نشان را دربر دارد. شمار فراوان کاشی های بازمانده از ایران ساسانی، همچنین چندین کاسه و ظرف سیمین و زرین نیز، سیمرغ را در همان قالب و همان نقش نشان می دهند.
پیشینه حضور این مرغ اساطیری در فرهنگ ایرانی به دوران باستان می‌رسد. آن چه از اوستا و آثار پهلوی بر می‌آید، می‌توان دریافت که سیمرغ، مرغی است فراخ بال که بر درختی درمان بخش به نام «ویسپوبیش» یا «هرویسپ تخمک» که در بردارنده ی تخمه ی همه ی گیاهان است، آشیان دارد. در اوستا اشاره شده که این درخت در در دریای «وروکاشاً» یا «فراخکرت» قرار دارد. کلمه ی سیمرغ در اوستا به صورت «مرغوسئن» آمده که جزء نخستین آن به معنای «مرغ» است و جزء دوم آن با اندکی دگرگونی در پهلوی به صورت «سین» و در فارسی دری «سی» خوانده شده‌ است و نماینده ی عدد سی نیست؛ بلکه معنای آن همان نام «شاهین» می‌شود. شاید هدف از این واژه (سی) بیان صفت روحانیت آن مرغ بوده ‌است.
سیمرغ، هم در حماسه‌های پهلوانی و هم در آثار عرفانی حضور می‌یابد. سیمرغ در شاهنامه ی فردوسی دو چهره ی متفاوت یزدانی (در داستان زال) و اهریمنی (در هفت خوان اسفندیار) دارد. زیرا همه ی موجودات ماوراء طبیعت نزد ثنویان (دوگانه پرستان) دو قلوی متضاد هستند. سیمرغ اهریمنی بیشتر یک مرغ اژدهاست، فاقد استعدادهای قدسی سیمرغ یزدانی است و به دست اسفندیار در خوان پنجمش کشته می‌شود. ورود سیمرغ یزدانی به شاهنامه با تولد «زال» آغاز می‌شود.
«سام» پدر زال فرمان می‌دهد فرزندش را که با موهای سپید به دنیا آمده در صحرا رها کنند تا از بین برود. سیمرغ به سبب مهری که در دلش افکنده می‌شود، زال را به آشیانه می‌برد و می‌پرورد. سرانجام وقتی سام به دنبال خوابی که دیده ‌است به پای البرز کوه (جایگاه سیمرغ) به سراغ زال می‌آید، سیمرغ بعد از وداع با زال پری از خود را به او می‌دهد تا به هنگام سختی از آن استفاده کند. سیمرغ دو جا در شاهنامه کمک های مهمی به زال می‌کند. یکی به هنگام به دنیا آمدن رستم که به علت درشت بودن تولدش با مشکل مواجه شده‌ است و سیمرغ با چاره جویی به هنگام، این مشکل را بر طرف می‌کند. دیگری به هنگام جنگ رستم و اسفندیار است که رستم ناتوان از شکست دادن اسفندیار با روشی که سیمرغ به وی می‌ آموزد موفق می‌شود اسفندیار را در نبرد مغلوب کند. سیمرغ هم چنین زخم های بدن رستم را درمان می‌کند.
اگرچه در شاهنامه سیمرغ به منزله ی موجودی مادی تصویر می‌شود، اما صفات و خصوصیت های کاملاً فرا طبیعی دارد. ارتباط او با این جهان تنها از طریق زال است. به یکی از امشاسپندان یا فرشتگان می‌ماند که ارتباط گهگاهشان با این جهان، دلیل تعلق آنها با جهان مادی نیست. سیمرغ در دیگر متون اساطیری فارسی هم چون «گرشاسب نامه» اسدی توسی، چهره‌ای روحانی و فرا طبیعی ندارد. اصولاً جز در بخش اساطیری شاهنامه، بعد از اسلام ما متن اساطیری به معنای حقیقی کلمه نداریم، به همین سبب است که سیمرغ تنها با شخصیت و ظرفیت بالقوه تاویل پذیری اسطوره ایش که در شاهنامه ظاهر می‌شود، به آثار منظوم و منثور عرفانی فارسی راه می‌یابد و از طریق شخصیت رمزی خود در عنصرهای فرهنگ عرفانی جذب می‌گردد. اما روشن نیست که دقیقاً از چه زمانی و به دست چه کسی سیمرغ صبغه ی عرفانی گرفته ‌است.
پس از شاهنامه ی فردوسی کتاب های دیگری نیز در ادبیات فارسی هست که در آنها نشانی از سیمرغ و خصوصیاتش آمده ‌است. از جمله ی آنها کتاب ها و رساله های زیر را می‌توان بر شمرد: رسالة الطیرابن سینا، ترجمه ی رسالة الطیر ابن سینا توسط شهاب الدین سهروردی، رسالة الطیر احمد غزالی، روضة الفریقینابوالرجاء چاچی، نزهت نامه ی علایی(نخستین دانش نامه به زبان فارسی)، بحر الفواید (متنی قدیمی از قرن ششم که در قرن چهار و پنج شکل گرفته و در نیمه ی دوم قرن ششم در سرزمین شام نوشته شده‌ است) و از همه مهم تر منطق الطیر عطار.
منطق الطیر عطار داستان سفر گروهی از مرغان به راهنمایی هد هد به کوه قاف برای رسیدن به آستان سیمرغ است. هر مرغ به عنوان نماد دسته ی خاصی از انسان‌ها تصویر می‌شود. سختی های راه باعث می‌شود مرغان یکی یکی از ادامه ی راه منصرف شوند. در پایان، سی مرغ به کوه قاف می‌رسند و در حالتی شهودی در می‌یابند که سیمرغ در حقیقت خودشان هستند. اکثر محققان ادبیات، از جمله «دکتر شفیعی کدکنی» بر این باورند که در این داستان، سیمرغ رمزی از وجود حق تعالی است. سیمرغ رمز آن مفهومی است که نام دارد و نشان ندارد. ادرک انسان نسبت به او ادراکی است «بی چگونه». سیمرغ در ادبیات ما گاهی رمزی از وجود آفتاب که همان ذات حق است، نیز می‌شود. ناپیدایی و بی همتا بودن سیمرغ، دستاویزی است که او را مثالی برای کمال مطلوب قرار می‌دهد.

« زنده باد ایران و ایرانی جاوید کوروش بزرگ »

بن مایع (منبع): « www.7poa.com »

  


برچسب‌ها پارسه: سیمرغ, پرنده ای, در افسانه های, ایرانی, شاهنامه, هفت, کشور, پارسه, ایران من,
در ادامه جستار

وقتی که ایران است خلیج یعنی پارس

به قلم :   parse        22 / 2 / 1392   

                                

                            وقتی که ایران است خلیج یعنی پاس  

          ای خلیج تا ابد پارس تو از دیرینه زمان پارس بوده ای

          تا آنجا که آموخته ام تو از زمان داریوش پارس بوده ای

           اصلا تو زاده شده ای که در ایران باشی و پارس باشی

                                                                                                                        


برچسب‌ها پارسه: شاخاب پارس,

نام های اصیل ایرانی

به قلم :   parse        20 / 2 / 1392   

http://tamadonema.ir/wp-content/uploads/2013/03/korosh-kabir...jpg

مجموعه ای از نام های اصیل ایرانی را می توانید در ادامه مطلب ببینید


برچسب‌ها پارسه: نامهای اصیل, اصیل ایرانی, پارسی,
در ادامه جستار

پانزدهم اردیبهشت روز پیام آوری زرتشت پیامبر پارسی ایرانیان خجسته باد .

به قلم :   parse        13 / 2 / 1392   

               

                                                                    .جشن بهاربد.

                                     چو یک نیمه از ماه اردیبهشت

                               گذشت و جهان گشت همچون بهشت

                                   ازآن پس ازآن جشنگه گشت باز

                                        بیامد به نزدیک دریا فراز

                                   بروزی که خوانی ورادی بموهر

                                   بدانگه که خورشید بنمود چهر


برچسب‌ها پارسه: آشوزرتشت,

هرگز نخواب کوروش ای مهر آریایی

به قلم :   parse        5 / 2 / 1392   

هرگز نخواب کوروش

دارا جهان ندارد، سارا زبان ندارد

بابا ستاره ای در هفت آسمان ندارد

کارون ز چشمه خشکید، البرز لب فرو بست
حتی دل دماوند، آتش فشان ندارد
دیو سیاه دربند، آسان رهید و بگریخت
رستم در این هیاهو، گرز گران ندارد

روز وداع خورشید، زاینده رود خشکید
زیرا دل سپاهان، نقش جهان ندارد
بر نام پارس دریا، نامی دگر نهادند
گویی که آرش ما، تیر و کمان ندارد

دریای مازنی ها، بر کام دیگران شد
نادر، ز خاک برخیز، میهن جوان ندارد

دارا کجای کاری، دزدان سرزمینت
بر بیستون نویسند، دارا جهان ندارد

آییم به دادخواهی، فریادمان بلند است
اما چه سود، اینجا نوشیروان ندارد

سرخ و سپید و سبز است این بیرق کیانی
اما صد آه و افسوس، شیر ژیان ندارد

کو آن حکیم توسی، شهنامه ای سراید
شاید که شاعر ما دیگر بیان ندارد

هرگز نخواب کوروش، ای مهر آریایی
بی نام تو، وطن نیز نام و نشان ندارد


برچسب‌ها پارسه: پارسه, تصویر, پاسارگاد, کوروش, بزرگ, آریایی,

آهنگ بسیار زیبا و افتخار آمیز کوروش بزرگ

به قلم :   parse        5 / 2 / 1392   
http://s4.picofile.com/file/7762178923/Jamshid_Mashayekhi_Ft_Danial_Dadvar_Kouroshe_Bozorg.jpg
« افتخار ما کوروش بزرگ الگوی یک ملت و دنیا با افتخار »
آهنگ جدید کوروش بزرگ از دانیال دادور به همراه دکلمه زیبا و افتخار آمیز
جمشید مشایخی بازیگر تاتر و سینمای ایران تقدیم مکنند به ملت آریایی ایران
دوستا حتما به تارنمای زیر بنگرید و آهنگ را دانلود کنید با افتخار
 
http://eyrozegar.blogsky.com/1392/02/23/post-863/
« جاوید ایران و ایرانی جاویدان کوروش بزرگ »
 
بن مایع (منبع): تارنمای روزگاران
 
 

برچسب‌ها پارسه: دانلود آهنگ , جدید, کوروش بزرگ, جمشید مشایخی, دانیال دادور, ایران من,

چو ایران مباشد تن من مباد!

به قلم :   parse        28 / 1 / 1392   

                     

                                      به کوروش به آرش به جمشید قسم      

                                      به نقش و نگار تخت جمشید قسم

                               ایران همی قلب و خون من است

                               گرفته زجان در وجود من است

                               بخوانیم این جمله در گوش باد

                                چو ایران مباشد تن من مباد


برچسب‌ها پارسه: تصویر, تختجمشید, پارسه, شعر, پارسه,

* شیران ایران گل کاشتند *

به قلم :   parse        28 / 3 / 1387   

« شیران ایران گل کاشتند دمشون گرم»

ایران 1 کره جنوبی 0

*شیران آسیا*

این بازی که گذشت ولی درس بزرگی که به ما داد اینکه هیچ وقت در هیچ برهه ای از زمان از توهین کردن بپرهیزیم. چون اونی که با اخلاقه همیشه برنده است پشتیبانش خداوند بزرگ و بی همتاست. این برد بزرگ و غرور آفرین  رو به همه آبیا ، قرمزا ، طلاییا و همه و همه تبریک می گم کامتون شاد و لحضاتتون پر بار خوش.

« پاینده ایران , پاینده ایران , پاینده ایران »

 


برچسب‌ها پارسه: ایران, شیران آسیا, جام جهانی, ,
صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد