به قلم :   parse        8 / 4 / 1392   

World Zoroastrian Council

 صحنه ای از تظاهرات کردهای سوریه که به آیین زرتشت و فرهنگ ملی خویش باور دارند

هدف تمام فعالیتهای سیاسی و دینی باید خوشبختی جامعه و ایجاد صلح و امنیت باشد تنها دینی که می تواند این هدف را به ثمر برساند، رضایت مردم را جلب کند و از تنشهای اجتماعی پیش گیری کند آیین زرتشت است.

 

پیروی از اصول خردمندی ، آزاد اندیشی، گزینش بر اساس راستی و درستی، جدایی دین از دولت و سیاست و احترام به شخصیت انسانی از آموزشهای دین زرتشت است.
مبارزه با نادانی وتوجه به نیازمندی همنوعان از فرایض و دربایست های دینی است،  آیین زرتشت تنها آیینی است که دارای یک پایگاه فکری و فلسفی است، فلسفه خرد گرایی که با پیشرفت دانش بشری هماهنگی دارد. هیچ دستور خرافی و غیر منطقی در آن دیده نمی شود. پذیرش آن تحمیلی نیست و باید از روی بررسی و مقایسه آن با سایر مکتبهای فلسفی و دینی، با میل و رضایت شخصی انتخاب شود. این آیین که باعث خوشبختی، صلح ، سازندگی همراه با شادی و امید واری است پایه اصلی فرهنگ ایرانی است، فرهنگی که طی هزاران سال توانسته است از میدان مبارزه با حوادث خرد کننده تاریخی و دشمنی های اهریمنی زنده و پیروز بدرآید.
فرهنگ ایرانی در قلب مردم و تیره هایی که روزی زیر یک پرچم زندگی می کردند هنوز و همیشه پایدار است، این همبستگی بدور از مرزهای سیاسی که غالبا مصنوعی و ساختگی است بزرگترین نیروی اجتماعی بر ضد آشفتگی ، حق کشی ، زور و تبعیض است . مردم کرد که پایه گذارامپراتوری با عظمت ماد و پارس بوده اند و سایر تیره های آریایی در آسیای مرکزی و از رود اندوس تا کرانه های مدیترانه زندگی می کنند، به این فرهنگ پربار باور دارند. بدون کشمکشهای سیاسی و بدور از توطئه ها و دسته بندی های حرفه ای باید مردمی که به این آیین تعلق دارند با همکاری و تشریک مساعی بتوانند در گسترش آموزشهای اخلاقی و فلسفی زرتشت در سطح وسیعتر کوشش کنند.

 

 

« جاوید ایران و ایرانی جاویدان کوروش بزرگ»

بن مایع (منبع): انجمن زرتشتیان ایران



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


برچسب‌ها پارسه: تصویر, تظاهرات, کردهای, سوریه, آیین زرتشت, فرهنگ ملی, ,